Blogger Widget

lørdag den 1. december 2007

Nils Lassen i Mod Strømmen

Torsdag d. 6. december kommer Nils Lassen på besøg i radioprogrammet Mod Strømmen (98.9 FM / 98.8 Hybrid), kl. 18-20, på Christianshavns Kanal. Lassen var annonceret til tidligere på året. Siden da, har endnu et samarbejde fra Lassens hånd, set dagens lys. Det drejer sig om albummet ‘Hvem Er Jeg’, der er blevet til i makkerskab med Bo hr. Hansen.

D’herres pladeselskabsdirektør, Peter H. Olesen, har brugt følgende ord om pladen. “En forundret poetisk humor, der let, skævt og uforfærdet basker med tunge, evigtgyldige eksistentielle spørgsmål, som netop “Hvem Er Jeg” til et akkompagnement af opdateret dansk beatmusik blandet med slacket groove”. Bo hr. Hansen har sagt, at “Da jeg var ung, anmeldte jeg en overgang bøger, ikke fordi jeg egnede mig specielt til dét heller. Jeg var særlig hård ved Kjeld Koplevs roman “Midtvejsmanden”. Det har jeg haft dårlig samvittighed over siden. Hvad ved en ung mand om at passere de fyrre? “Hvem Er Jeg” er vores udgave af “Midtvejsmanden”.

Men hvad mener Nils Lassen om albummet? Hvor finder han sine inspirationer mv.? Det glæder redaktionen på Mod Strømmen sig til at høre mere om. Tjek i øvrigt denne diskografi og lyt med på torsdag kl. 18.

Ingen kommentarer: