Blogger Widget

torsdag den 15. maj 2008

Aldrig Mere (denne sang)

"Det er kommet igen, jeg
ved det bare jeg ser det
på tiden som svinger
videre og bare er og
fortsætter med mig
som aktiv deltagende
i de øjeblikke der
fører os til dette nu,
denne mangfoldighed
ingen kan gribe alene
så hvad er det så
der værger mig mod
strømmen er det det
sorte arkaiske billede
der kiler sig ind og
lægger sig i støvet
som trojanske heste
i mit sind er det mit
jeg der ikke længere
vil forbindes med
verden og være lige
så dødelig som digtet"

I dag udkommer Nicolaj Stochholms digtsamling 'Aldrig Mere'. Udover 'Kærlighed for sale', som du forhåbentlig lige har læst, rummer den 49 andre digte. Rækkende fra indledningskvadet 'Mus og mand', over forjættende titler, som 'Lovepunks', 'Blandt sirener' (der også er at finde på cd'en 'Gartner'), 'Mælkebøttetragt', 'Til dig der følger Bob Dylan Bob Dylan', 'Godmorgen Nutid' til den lange outtro 'Fantombror'. Herligt!

Ingen kommentarer: