Blogger Widget

mandag den 13. oktober 2008

Youngsters from Catskills Mountains

Efterårsferien er kun et par dage gammel. Ikke desto mindre, har undertegnede siden den begyndte, lyttet om end ikke nonstop, så dog en gang eller halvanden om dagen til The Felice Brothers album fra i år, der blot bærer bandets navn.

Gruppen kommer fra Catskills Mountains upstate New York, hvor fotografiet fra The Bands debutplade ’Music from Big Pink’, forøvrigt også stammer fra. Om der er særegne tidslommer deroppe, skal være usagt, men The Felice Brothers musik befinder sig ikke i dette århundrede, snarere i begyndelsen af det forrige, lidt ligesom ’The Basement Tapes’ heller ikke hørte hjemme i 1967. Vi bevæger os i en verden af klaverbårne ballader, rustikke horn, harmonika, violin, fuldskæg, fuldskab og skydevåben.

At fremhæve enkelte numre vil næsten være snyd. Bloggerkuglen her vover dog pelsen. Følg linkene til ’Trouble Been Hard’ fra det foregående album ’The Adventures of The Felice Brothers, Vol I’ og ’Wonderful Life’ fra ovennævnte plade.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

'Ruby Mae' og 'Tip Your Way' SKAL fremhæves. Som nedtonet prime era-The Pogues med Bob Dylan på frontvokal.

HHS sagde ...

Hej Jens,

Jeg har ikke tænkt i Pogues-baner, men kan godt høre, hvad du mener. Til gengæld, har jeg hørt noget af Felice Brothers ældre materiale, hvor jeg især er blevet vild med det Springsteenske ‘Trouble Been Hard’, som der også er et link til.

HH

Anonym sagde ...

jeg kender kun den nyeste. Det vil jeg gøre noget ved. Tak for tippet.