Blogger Widget

onsdag den 26. august 2009

Jeg vil være sort

"Jeg vil være sort
Have naturlig rytme
Skyde syv meter sperm, ja
og give jøderne tørt på
Jeg vil være sort
Jeg vil være en Panter
Have en pige som hedder Samantha
Og en hel stald fuld af lækre ludere
Åh ja jeg vil være sort
Jeg er træt af at være en snotforvirret, middelklasses universitetsstuderende
Jeg vil bare have en stald fuld af lækre små ludere
Ja ja jeg vil være sort

Jeg vil være sort
Jeg vil være som Martin Luther King
og blive skudt mens det er forår
Og lede en hel generation ja
Og give jøderne tørt på

Jeg vil være sort, jeg vil være som Malcolm X
og kaste forbandelser over Kennedy’s grav
Og også have en stor pik, ja

Jeg er træt af at være en snotforvirret, middelklasses universitetsstuderende

Jeg vil bare have en stald fuld af lækre små ludere

Ja ja jeg vil være sort"

- Bo Green Jensens danske gendigtning af Lou Reed’s ’I Wanna Be Black’. Citeret fra ’Mellem tanke og udtryk. Udvalgte tekster af Lou Reed’. Rævens Sorte Bibliotek, 1992

Ingen kommentarer: