Blogger Widget

lørdag den 30. oktober 2010

Svar fra Thorstein Thomsen

I et forsøg på at rydde op i den spam, der sniger sig udenom bogstavkoder og des lignende her på bloggen, dukkede et svar/forklaring op fra forfatteren Thorstein Thomsen på et indlæg, som undertegnede skrev under overskriften ’Vraggods og bitter erfaring’ om hans bog, ’Scenepas’. Undskyld slendrian og tusind tak.
”Jeg er lidt flov over, at Scenepas bliver kaldt en nøgleroman. Jeg synes heller ikke det er helt fair. Man kan ikke flytte virkeligheden over i prosaen én til én. Men der var nok noget bitterhed med i spillet dengang. Og det var måske ikke helt fair. Det hang sammen med at jeg pludselig var endt i en rolle som sideman. Vi arbejdede med Carstens sange til den anden lp, da det gik op for mig, at jeg måtte væk. Og begynde forfra. Hvis jeg ville virkeliggøre mine egne ambitioner. Det var hårdt for vi (Carsten) havde fat i en lang ende. Senere har jeg jo kunnet se og indse det rimelige i at Carsten var leader of the band. Han blev en stor sangskriver. Jeg selv blev faktisk senere en helt okay forfatter ( ... og romanskriver efter jeg var fyldt 50.) Alt faldt på plads som det skulle. Bitterheden var et egotrip fra min side. Det er ubehageligt at se i en bog man selv har skrevet.”

Ingen kommentarer: