Blogger Widget

mandag den 27. juni 2011

Halvårlige lister

Bookerne på Roskilde Festival har fået prygl igen i år. Hvis man kan sætte sin lid til det amerikanske musikmagasin Spin og en af gøgeungerne i branchen Stereogum, så må de musikansvarlige dog have mere end blot fingeren på pulsen. Begge musiksider er indenfor de seneste dage, kommet med deres bud på de bedste plader i første halvdel af 2011.

Der er kun en genganger på de to lister, og den hører til en af de plader, som undertegnede er gået udenom. Ikke af ond vilje, men på mangel af tid. Det drejer sig om PJ Harvey’s ’Let England Shake’. Spin nævner også Arctic Monkeys’ ’Suck It And See’, James Blake’s ’James Blake’, TV On The Radio’s ’Nine Types Of Light’, Kurt Vile’s ’Smoke Ring For My Halo’, The Strokes’ ’Angles’ og Lykke Li’s ’Wounded Rhymes’. Stereogum har ikke lige så mange Roskilde-aktuelle navne på deres halvårs regnskab. Udover PJ Harvey, peger det kun på Destroyer’s ’Kaputt’ og Iceage’s ’New Brigade’.

Skønt, det ikke er alle orkestrene, jeg selv kan stå inde for, så må læren være, at Roskilde endnu engang har ramt tiden. Det er der vist ikke andre danske festivaler, en-dags eller hvad de nu kalder sig, der kan prale af. Og hvad angår flertallet af danske musikjournalister og deres kritik af programmet, så har jeg efterhånden kun en mild hovedrysten tilbage.

Find listerne via disse link: Spin / Stereogum.

4 kommentarer:

jammymason sagde ...

Du får PJ Harvey af mig næste gang.For mig, er det hendes bedste plade.

HHS sagde ...

Takker mange gange. Glæder mig.

anhjch sagde ...

...og muligvis årets plade. HH, i sving :-)

HHS sagde ...

Det skal jeg nok komme. I sving altså :-)