Blogger Widget

onsdag den 31. august 2011

Hinsidan IV: ’Barn Av Vår Tid ’

Det er lidt for tidligt at strække våben. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om jeg allerede, har spillet mine bedste svenske kort? Som sagerne står, vender jeg nemlig tilbage til et af de navne, som blev nævnt så tidligt som i oplægget til ugens radioudsendelse.

Teater- og musikkollektivet Nationalteatern har været gennem flere inkarnationer. Det begyndte i Lund i slutningen af 60’erne og spiller stadig en snes koncerter om året. ’Barn Av Vår Tid’ kom i 1978. Det er renskuret hardcore 70’er socialrealisme. Når det er sagt, så har tracket dog ikke tabt mening i dag. Tag blot et vue udover flere af Europas storbyer.


Første gang jeg stødte på ’Barn Av Vår Tid’ var på Nationalteatern-hyldestpladen ’Nationalsånger - Hymner Från Vågen Och EPAs Torg’ fra 2002, hvorpå Fjodor (tidligere bassist i Ebba Grön), Dogge (hip-hop artist) & Diamond Dogs (med medlemmer fra The Hellacopters, Maryslim og Wilmer X) giver en stærk version.

Ingen kommentarer: