Blogger Widget

lørdag den 14. april 2012

Hannah Montana synger Dylan. Og deslignende…

En hurtig opsamling af et par mindre ordudvekslinger, jeg har haft fornyeligt med nogle gode, musikgale mennesker, som jeg ved kigger forbi bloggen i ny og næ. For en lille uges tid siden, landede der i min mailbox, et klip med Miley Cyrus / Hannah Montana, hvor hun giver Dylans ’Gonna Make Me Lonesome When You Go’, der er at finde på ’Chimes of Freedom: Songs of Bob Dylan Honoring 50 Years of Amnesty International’. Uden at have forhørt mig nærmere, vil jeg tro, at mailen er en form for respons til en konversation, som jeg havde med afsenderen, om den engelske sangerinde Adele - som den britiske presse med vanlig storhedsvanvid, har døbt den nye Amy Winehouse - og hendes version af ’Make You Feel My Love’, fra den samme plade.


Det næste er nemmere at gå til. Afledt af en anbefaling af det nye Dr. John album ’Locked Down’, gik samtalen mod The Night Trippers diskografi og gode begyndelsessteder for novicer. Her ville jeg gerne have nævnt ’Babylon’ fra 1969 og især sumpede ’Black Widow Spider’, men de var pist væk.   


Afslutningsvis til en bizar snak om den mauretanske, sangerinde Malouma og hendes sang ’Yarab’ fra pladen ’Nour’ fra 2007. I dette tilfælde, kan jeg i det mindste trøste mig med, at ingen af os, kunne trække navnet og nummeret op fra kramkisten. Det holdt os dog ikke tilbage fra at lade begejstringen løbe af med os.

Ingen kommentarer: