Blogger Widget

torsdag den 17. maj 2012

’Kold og træt og bange’. Sange fra virkeligheden


25. maj lader De Høje Hæle endelig høre fra sig igen. Endnu engang har de grebet til hovedstolen. Et kneb, der i visse litterære cirkler bliver set som et problem. Men sådan har det vist altid været indenfor den branche. Hvis en bestemt genre, begynder at sælge for godt, så står der altid høveder klar på sidelinjen og bræger op om den kunstneriske værdi og vissevasse. Når det er sagt, så bliver ovenstående formentlig ikke et issue, De Høje Hæle behøver spilde tid på.

Jeg ved ikke, hvor meget selvbiografisk materie man umiddelbart kan udlede af titler som ’Kold, træt og bange’, ’Der er mange, der siger meget’, ’Ubehagelig, nederdrægtig og led’ og ’Der er ingen som forstår hvad der foregår inden under mit hår’? De Høje Hæle siger selv, at de alle handler ”om svære og lette følelser og sindstilstande fra bandmedlemmernes rigtige liv”. Det udsagn, må jeg til dels lade stå ubesvaret hen til på næste fredag, hvor der er release i Stengade 30. Når jeg skriver til dels, er det fordi afslutningssangen fra den nye ep, ’Der er ingen som forstår hvad der foregår inden under mit hår’, er dukket op på Soundcloud. Tak til Passive/Aggressive.

Oplev også amerikanske Hunx And His Punx, plus pæredanske Tumor Warlord, The Monoliths og First Flush ved samme lejlighed i Stengade.

Ingen kommentarer: