Blogger Widget

mandag den 28. maj 2012

Snake & Jet's Amazing Bullit Band i Mod Strømmen


Snake & Jet's Amazing Bullit Bands nye plade ’Stuff That Rotates’, gemmer på én af de enkeltstående sange, som jeg frivilligt har hørt flest gange her i foråret. Den hedder ’Cosmic Ark’ og har et drive og et vibe, der går lige i mine blodbaner. Navnlig når fløjten sætter ind, har jeg svært ved at lægge bånd på mig selv. I forhold til tidligere udgivelser, så spiller Snake & Jet i det hele taget på mange flere facetter på ’Stuff That Rotates’. Jeg har i en anmeldelse læst, at albummet synes at være en form for mellemspil (parentes var vistnok det ord, der blev brugt) før duoen skifter spor. Hvis det står til mig, kunne de på kommende album, med fordel eksperimentere meget mere med de elementer fra tressere og halvfjerdserne, som de på forbilledligvis har inkorporeret på den nye plade.

Det bliver under alle omstændigheder spændende at høre, hvad d’herrer har gravet frem af musik, når de kommer forbi radioprogrammet Mod Strømmen nu på torsdag, d. 31. maj, mellem kl. 18-20. (98.9 FM / 98.8 Hybrid). Dagen efter varmer Snake & Jet op for Baby Woodrose i Studenterhuset i Ålborg.

Ingen kommentarer: