Blogger Widget

onsdag den 25. september 2013

Kurt Vile vender skiver


Skønt vi endnu ikke skriver 1. oktober, er adskillige netmagasiner, musikblogs, venner og omgangsfæller, allerede begyndte at lave regnskab over pladeåret 2013. Jeg kan opremse flere album, jeg glæder mig til at høre, som kommer i løbet af oktober. Ergo holder jeg lav profil et stykke tid endnu. Formodentlig helt frem til december.

Én af de plader, jeg har set nævnt et par gange er Kurt Viles ’Wakin On A Pretty Daze´, som udkom i april. Den har slet ikke fået samme eksponering som ’Smoke Ring For My Halo’, der i 2011 toppede mange årslister. Selvom Viles udgivelser måske kun bygger på moderate variationer over klassisk rock, så er ’Wakin On A Pretty Daze´ i al dens nonchalante, stenede tilbagelænethed, langt bedre end gennembrudsalbummet. Så fik jeg sagt det!

I forbindelse med indspilningen af den nye plade, sendte Kurt Vile dette mixtape til flere af de personer, der var med til at lave albummet:


1. Tom Petty and the Heartbreakers - No Second Thoughts
2. Gary Numan - Are 'friends' Electric?
3. David Byrne - My Big Hands (Fall Through The Cracks)
4. Randy Newman - Baltimore
5. Tim Buckley - Home To Stay
6. The Byrds - Ballad of Easy Rider
7. The Byrds - Truckstop Girl
8. The Flamin Groovies - Whiskey Woman
9. Rowland Howard and Nikki Sudden – A Quick Thing
10. Syd Barrett - Opel
11. Pink Floyd - Green Is The Colour
12. Aphrodite's Child - Take Your Time
13. Bill Fay - Warwick Town
14. Big Star - Stroke It Noel
15. Michael Chapman - You Say
16. Miles Davis - Here Come De Honey Man
17. David Bowie - Art Decade
18. Depeche Mode - Everything Counts
19. Prince - Something In The Water (Does Not Compute)
20. Lou Reed - Charley's Girl
21. Royal Trux - Waterpark
22. The Rolling Stones - 100 Years Ago
23. Aphrodite's Child - Valley Of Sadness
24. Ween - Lullabye

Ingen kommentarer: