Blogger Widget

søndag den 25. maj 2014

Ugens fem mest spillede numre (ifølge min last.fm)


Normalt giver jeg mig ikke af med at spå. Det har vi tænketanke og højtlønnet personale - i og udenfor systemet - til. Lur mig dog, om ikke den såkaldte Paisley Underground-scene snart får en revival.

Ugens etter stammer fra 1983-debutalbummet, ’Emergency Third Rail Power Trip’, med The Rain Parade. Bandet blev dannet i 1981 i Los Angeles. Selvom medlemmerne var vokset op med punk-rock, så var det ingen hindring for at dyrke tressernes folk-rock med de rige vokalharmonier og det psykedeliske tilsnit. Det er en fremragende plade, der fanger det bedste af The Paisley Underground.

At nummeret ’Christiania’ med Stenblomma forekommer, kan jeg takke Anders Stub for. Da jeg forberedte mig til sidste uges radioprogram genhørte jeg udsendelsen med Stub fra november 2011. Det førte til, at jeg gentagende gange har lyttet til Stenblommas første og eneste plade, ’Alla Träd Har Samma Rot’. Et album, orkestret indspillede for Silence Records i 1973, med Träd, Gräs & Stenar som studiemusikere.

Hvad angår Night Beats, ja, så, gentager jeg bare, hvad jeg skrev om gruppens anden udgivelse i december 2013: ”På ’Sonic Bloom’ afsøger trioen fra Seattle nye områder, følger nye vildveje og når frem til et resultat, der måske er endnu bedre end debuten. Det siger ikke så lidt. Eller som jeg læste et sted: "Just think what would happen to Link Wray if he stumbled onto some love potion no. 9 spiked with LSD, the outcome might just be Night Beats"

Dertil kommer en Ramones-sang med Ronnie Spector og det længste nummer, jeg kender med Wire.

1. Rain Parade – Saturday's Asylum
2. Stenblomma – Christiania
3. Ronnie Spector – Here Today Gone Tomorrow
4. Night Beats – Outta Mind
5. Wire – A Touching Display


Ingen kommentarer: