Blogger Widget

mandag den 14. marts 2016

Telstar Sound Drone og Anders & Hans Psychodeliska Undervattens Orkester spiller på Loppen, lørdag d. 19. marts.


Pokker stå i det. Nu gør jeg det. Jeg har skubbet det foran mig. Og har været tæt på at fejlbedømme The Telstar Sound Drones nye album, ’Magical Solutions To Everyday Struggles’. Ordet ambivalent er ikke dækkende for det kaos, den plade har bragt frem i mig. Det er en mean motherfucker af en rockplade, der går lige i mine flossede nervebaner. Arrogant og ubehagelig. Smuk og eftertænksom.

Jeg indrømmer gerne, at de første gange, jeg hørte albummet, syntes jeg, at det lå for tæt op ad debutpladen fra 2013, ’Comedown’. Det har forandret sig. Alene fremdriften og den underliggende, muligvis ubevidste, erkendelse af, ikke at have nogen indflydelse på de ting, der sker omkring én, ikke at kunne ændre tingenes tilstand. Og så være fuldstændig ligeglad med det hele. Gemme sig væk, forsvinde ind i noget, der virker mere eller mindre hallucinerende. Glemme verden. Og ikke helt alligevel, fordi bandet, som jeg hører det, stadigvæk er fuldt bevidste om alle de modstridende følelser, der binder dém til kendsgerningernes verden.

Måske kan man kalde ’Magical Solutions To Everyday Struggles’ for The Telstar Sound Drones pendant til Spacemen 3´s 'The Perfect Prescription'. Det skorter ikke på drugrelaterede sange, lad mig bare nævne ‘Drugs Help’, ‘Dark Kashmir’, ‘Mad Seeds’ og ‘Lean Down On White’. Albummet bliver dog aldrig helt så splittet og skizofrent, som Pete 'Sonic Boom' Kembers og Jason 'J. Spaceman' Pierces lille mesterværk fra 1987. Hvilket nok også ville være alt for meget!

Her de to singler, Bad Afro har udsendt op mod udgivelsen af ’Magical Solutions To Everyday Struggles’, der udkommer på fredag, d. 18. marts. Der er releasefest i Route66, Fælledvej 3, 2200 N, kl. 18.00.



På lørdag spiller Telstar Sound Drone sammen med Anders (Stub) & Hans Psychodeliska Undervattens Orkester på Loppen. Musikken begynder, kl. 22

Denne aften består Telstar Sound Drone af Sean Jardenbæk (vokal), Hans Beck (trommer), Mads Saaby (guitar), Christian Norup (bas) og Hobbitten (guitar). Anders & Hans Psychodeliska Undervattens Orkester stiller således op. Anders Stub (vokal/guitar), Morten Aron (guitar), Hobbitten (guitar), Nik (bas) og Anders Grøn (trommer)

Torsdag d. 31. marts, kommer Telstar Sound Drone forbi Mod Strømmen.

Ingen kommentarer: