Blogger Widget

mandag den 10. april 2017

Skærtorsdag med digterne Tommy Heisz og Peter H. Olesen i Mod Strømmen


”Billedet flimrer, asfalten smuldrer, fliserne flytter sig. Jeg må holde balancen, en dag til, jeg må holde mig på benene. Treogtyve dage siden reservatet faldt, siden manuskriptet brændte i hænderne på mig. Byens lyde overstyrer. Denne ringen for mine ører, den konstante hylen og de evindelige båndsløjfer, båndsløjfer, båndsløjfer igen. East End Boys og West End Girls er blevet til West End Boys og East End Girls, og der kommer altid en sporvogn og en skytsengel til. Og så de fugle, nogen må stoppe de fugle. Den tostemmige tavshed. Røgsløret. Oktobers revnede drømme. Planeternes poler. Magneternes tovtrækkeri. Giv nu slip.”

- fra Tommy Heisz' nye digtsamling, ’Kviksølv Dagdrøm’.

Der bor tre til fire andre forfattere i NV.
Jeg har ikke mødt dem endnu. Kan man
ligefrem tale om at jeg undgår visse gader?
Hvilke muligheder har jeg når vi en dag
uundgåeligt mødes i kvarteret. Afmålt nik
med hovedet, hjertelig hilsen eller skal vi
alle bare lade som ingenting?”

- ’Territorium’ fra Peter H. Olesens nye digtsamling, ’Frederiksborgvej og andre digte’.

Det er med tyk streg under ordet digtere, at Tommy Heisz og Peter H. Olesen besøger Mod Strømmen skærtorsdag. Afsættet er alene d’herrers nye digtsamlinger og arbejdet med dem. Om vi kommer forbi andet må tiden vise.

Stil ind, d. 13. april, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream. Man kan også fange udsendelsen på Tunein.

Ingen kommentarer: