Blogger Widget

tirsdag den 4. april 2017

Østerbro-tilstande på Vesterbro.

Det er ikke noget nyt. Det har været sådan længe. Ifølge statistisk materiale er antallet af biler på Vesterbro og i Kongens Enghave forøget med over 60 % fra år 2000 – 2014. Og så tør jeg slet ikke tænke på, hvad stigningen har været de seneste tre år. En fordel har det imidlertid. Jeg hører mere musik.

Tag eksempelvis i går aftes, hvor vi havde et ærinde langt ude på Amager, og først var hjemme ved ni-tiden. Da cirkulerede vi rundt i kvarteret i lige så lang tid, for at finde en parkeringsplads, som det normalt tager at køre til Hillerød eller Køge. Og dét er netop her, at en brændt cd fra Mod Strømmens 1977-udsendelse kommer ind i billedet.


Min medvært, Jamie Mason, havde tre cd’ere med musik fra dette år med til programmet. En med punk/new wave og to med mere konventionel musik. De har ligget i bilen i godt og vel fjorten dage, og jeg havde reelt ventet, at punk/new wave-samlingen ville køre på repeat i cd-afspilleren. Sådan gik det ingenlunde. I stedet blev det blanding herover. Og tro det eller ej, jeg har nydt det.


Ingen kommentarer: