Blogger Widget

onsdag den 13. december 2017

“Angry Skeletons are so perfectly out of step with the current punk trends…”



Lasse: ”Jeg bliver nødt til at spille Pissed Jeans. Jeg synes simpelthen, at det er så fedt et band. Mange af teksterne er egentlig lidt dumme. Det er fjollet, samtidig med at det er smadret, det er hardcore og det er punket. Der er så mange sange med Pissed Jeans man kunne spille. Og da vi smed den 7”er ud tilbage i februar, så var forsangeren fra Pissed Jeans den eneste, som gad anmelde”

HH: ”Nå, han anmeldte den?”

Lasse: ”Ja, det gjorde han på sin blog Yellow Green Red, tror jeg, den hedder. Så det var et massivt boost, at han godt gad lytte til den.”

Jeppe: ”Ja, jeg kan huske, at der var meget stille i den periode, så kom den dér. Du var meget glad”.

Lasse: ”Ja, det var jeg. Jeg tror, at jeg på et tidspunkt kunne den ord for ord”

Her anmeldelsen fra Matt Korvettes blog:

”I’m quick to bemoan the many ways in which punk and hardcore bands are formulaic or generic, but I don’t want to give off the impression that it’s invariably a negative trait. Look at Copenhagen’s Angry Skeletons, for instance: their band name has me wondering how it wasn’t already taken a dozen times over, but it’s almost so overly generic as to be skipped over, a sort of generic sweet-spot. Musically, while the rest of the Copenhagen underground is trading in their black-metal post-punk tapes for experimental techno 12″s, Angry Skeletons sound like a mix of The Sex Pistols and The Vines, with pleasingly basic Chuck Berry riffs and the whiny sneer to match. Angry Skeletons are so perfectly out of step with the current punk trends that their lack of distinctiveness is what ends up making them so distinctive, brandishing their proudly-rote garage-punk without a care in the world. I’m not sure I’ll end up listening to this self-released 7″ all that much (although it’s an enjoyable spin when I do), but I’m glad to see three young punk dudes acting on their own behalf without concern for underground trends, follows or likes.”


Ingen kommentarer: