Blogger Widget

søndag den 15. april 2018

“In his dreams he still flies…”


Jeg vågnede ved fire-tiden i nat. Det var bælgravende mørkt. Et-eller-andet må have vækket mig, tænkte jeg. Men jeg kunne ikke finde ud af, hvad det var. Indtil en linje fra en John Doe-sang, langsomt dukkede op fra den drøm, der må have været årsagen til min fortumlede opvågen. En kulret drøm, hvor jeg var sammen med nogle mennesker, jeg ikke har set eller hørt fra i mindst tyve år.

“In his dreams he still flies”, stammer fra afslutningssangen ’Rising Sun’ på 2016-albummet, ’The Westerner’. En plade, jeg hørte, en del for nogle år siden, men som jeg ikke var klar over havde sat drømmespor i min bevidsthed.  ’Rising Sun’ er ikke desto mindre en fremragende, bittersød skildring om Does venskab med den afdøde Arizona-forfatter Michael Blake, mest kendt for ’Danser Med Ulve’, forlægget for, ja, blockbusteren ’Dances With Wolves’. En film, jeg aldrig har set færdig, fordi jeg er faldet i søvn.


Ingen kommentarer: