Blogger Widget

tirsdag den 3. april 2018

Leizure i Mod Strømmen


Jeg ville stikke en plade, hvis jeg påstod at kunne huske, de eksakte tanker, der løb gennem hovedet på mig, da jeg hørte den unge københavnerkvartet Leizure i sensommeren i H15 på Halmtorvet. Jeg var betaget af gruppens drive og den attitude de lagde for dagen. Medlemmerne, der alle er i begyndelsen af tyverne, var end ikke født, da den lp, som bandet er opkaldt efter, udkom. Det drejer sig selvfølgelig om Blurs 1991-debutalbum, ’Leisure’. Men de ændrede dog s til z, for at vise, at Leizures støjende, dyster postpunk er en modpol til de lette fritidsinteresser, som leisure er et udtryk for.

For et par uger siden udgav gruppen deres debutkassette, der er optaget, mixet og masteret af Patrick Kociszewski fra Less Win og Visitor Kane. Gruppen har selv nævnt ’Raw Power’ med The Stooges som én af deres yndlingsskiver. Energien og holdningen derfra kan jeg godt genkende på debutbåndet, men det stikker nu også i flere  andre retninger. Hornsekvenserne er jeg især glad for.

Stil ind på torsdag, d. 5. april, kl. 18.00, på enten 98,9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.


Ingen kommentarer: