Blogger Widget

torsdag den 9. august 2018

Fra Crazy Horse over kraut til Wire. Eller er det omvendt?


“What you have in your hand is a record featuring Dan Melchior backed up by Spray Paint. Recorded in Texas”

Har man behov for at vide så meget mere? Kanhænde, hvis man ikke kender Dan Melchior. Siden slutningen af halvfemserne, har han udgivet op mod tredive album. Han har arbejdet sammen med Billy Childish og Holly Golightly. Mest iørefaldende har projekterne Dan Melchior's Broke Revue og Das Menace formentlig været.

På foranledning af pladeselskabet Monofonus, blev han i 2017, inviteret til Texas, for at indspille med de lokale artrockere Spray Paint.  De havde en uge til at optage og det kom der en eminent plade ud af. Det ærgrer mig lidt, at jeg først har opdaget Contributors, som de kalder sig, i år, eftersom albummet klart kandiderer som et af årets bedste. Desværre udkom det i november 2017. Pladen er for øvrigt produceret af allestedsnærværende Mikey Young (Eddy Current Suppression Ring, Total Control med meget mere)

Jeg synes, for det meste, at det er vanskeligt at sætte ord på begejstring. Men lad mig prøve alligevel. Contributors guitarrock har sat mig i en tilstand af vægtløs opmærksomhed. Af både noget stillestående og uvirkeligt, men jeg er i den grad også til stede i det repetitive flow. Og mere kan man vel ikke ønske sig på en glohed sommerdag?


PS: Jeg har fundet et nummer frem med Contributors til årets sidste sommerradio på Mod Strømmen. Lyt med i aften, kl. 18.00, på enten 98,9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: