Blogger Widget

tirsdag den 21. august 2018

Sensommer/efterår på spillestedet Alice i Mod Strømmen


Jeg ved ikke, hvordan jeg skal begynde denne foromtale. Spillestedet Alice, der åbnede d. 1. februar, kom godt ud af det første halvår, kunne godt stå alene. Men det er ligesom ikke nok. Efter min mening, fik Alice nemlig lukket munden på den lille skare af kritikere, der bjæffede op om, at sammenslutningen af Jazzhouse og Global ville blive en katastrofe. Der var mange særinteresser på spil. Hovedsagelig fra det gamle jazzklientel.

Hvis man ser på, hvilke jazzartister Alice så har sat op, finder jeg, at netop omtalte publikum, ikke har noget at komme efter. Der har været en fin balance mellem de stilarter, som de to spillesteder i forvejen var bannerførere for. Går man lidt dybere, kan jeg nævne to af de koncerter, Alice var med til at lave under Copenhagen Jazzfestival; Mulatu Astatke og Pharoah Sanders. Dertil kan jeg tilføje Joe McPhee, John Edwards og Klaus Kugel, der er på efterårsprogrammet.

Alt dét og meget mere, kommer vi med garanti til at tale om, når Mod Strømmen på torsdag, 23. august, får besøg af nogle af de gode folk fra Alice. Stil ind, kl. 18.00, på enten 98,9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: