Blogger Widget

tirsdag den 29. januar 2019

Journey Fest + Yung i Mod Strømmen


På torsdag kommer jeg med garanti til at stifte bekendtskab med noget nyt. Ja, smash!bang!pow! har ligefrem skrevet det ind i Journey Fests formålsparagraffer. Som det første lyder det nemlig, at ”JOURNEY er lyden af nu'et og lyden af i morgen”.  

Journey Fest løber fra onsdag, d. 20. februar, til og med lørdag, d. 23. februar, på fire forskellige københavnske spillesteder. En hurtig optælling fortæller, at der er booket 22 forskellige bands og solister, til at spille i løbet af de fire dage. Førstedagen er den såkaldte indieaften i Pumpehuset, hvor Communions, Schultz & Forever blandt andet skal på scenen, og her nævner jeg kun de navne, jeg kender en smule til i forvejen. Andendagen har fået titlen folk, og finder sted på Loppen. Her må jeg med skam meddele, at jeg ikke kender én eneste af de optrædende på forhånd. En smule bedre går det med soulaftenen, fredag d. 22. februar, i Vega, hvor jeg af de fire navne på plakaten, kan nikke genkendende til aarhusiansk Liss. Samme aften har jeg dog fuld plade, når rockarrangementet finder sted i Pumpehuset. Bo Ningen, Night Beats, The Murlocs og Yung er ikke ukendte størrelser. Lørdag foregår den afsluttende fest, som også går under navnet fest, i Den Grå Hal. Her kniber det igen med mit kendskab til musikken. Yves Tumor og Health har jeg hørt om før. Af de 22 navne, der i alt optræder på Journey Fest, er jeg altså kun fortrolig med de ni. Mon ikke min påstand om, at jeg kommer til at stifte bekendtskab med noget nyt på torsdag holder vand?


Den opmærksomme læser, har nok lagt mærke til, at Yung figurerer i overskriften. Dén er også god nok. Journey Fest tager et par medlemmer af gruppen med til at repræsentere rockaftenen i Pumpehuset. Yung er i øvrigt ved at indspille en ny plade, der måske kommer i maj eller også bliver det først til efteråret? Under alle omstændigheder, håber jeg, at Yung også vil kigge forbi Mod Strømmen til en udsendelse, når den nye skive er på gaden.

Stil ind, nu på torsdag, d. 31. januar, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.


Ingen kommentarer: