Blogger Widget

tirsdag den 22. januar 2019

Modest i Mod Strømmen


Jeg har haft et godt øje til aarhusianske Modest, siden jeg hørte dem i februar 2017 i det daværende Jazzhouse, til et arrangement Roskilde Festival stod bag. Som jeg husker det, havde jeg på det tidspunkt, kun hørt et par numre, som lå på kvartettens Soundcloud. Under koncerten fornemmede jeg ikke desto mindre et orkester, for hvem, der stod noget på spil. Jeg vil ikke ligefrem kalde dem plagede, men de tog fat på spørgsmål af eksistentiel karakter. Siden da har Modest optrådt på Roskilde Rising, udgivet ep’en, ’Pretty Sure It’s Honest’, på Shordwood Records, der nu på fredag, d. 25. januar, bliver fulgt op af endnu en ep, ’For The Better’.

Paul Weller skrev engang en sang, der hedder ’My Ever Changing Moods’. Arrangementsmæssigt minder den ikke om Modest, men gruppens tekstunivers har lidt af det samme. De skriver om fortvivlelse, usikkerhed, rastløshed, vankelmodighed, humørsvingninger, overmod og afmagt. Snart sagt alle de følelser, der kendertegner ungdomsårene. Musikalsk befinder Modest sig i England i anden halvdel af firserne.

Modest med ‘Please Keep An Eye On Me’, førstesinglen fra den nye plade.


Stil ind i, nu på torsdag d. 24. januar, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream. Modest spiller endvidere på Tape i Aarhus, d. 8. marts, og på Loppen, d. 9. marts.

Ingen kommentarer: