Blogger Widget

onsdag den 13. februar 2019

The Foreign Resort i Mod Strømmen


I morgen bevæger jeg mig ud i et terræn, som jeg kun har betrådt ganske overfladisk. Med andre ord, så stikker min viden om den scene The Foreign Resort er en del af ikke særligt dybt. Det er en scene, der lever og har det fortrinligt udenfor mediemøllens søgelys. Et sted, så jeg, scenen omtalt som the new wave of  postpunk. Om det er dækkende ved jeg ikke. Darkwave og coldwave bliver også nævnt. Scenen er vist især stor i det tysktalende Europa, men USA og Canada kan også være med. Under alle omstændigheder er det et stykke tid siden, at jeg har hørt om et dansk orkester med så megen touraktivitet i nævnte områder.

The Foreign Resort debuterede for omkring ti år siden. Siden er det blevet til et par album, samt en række ep’er og singler. I efteråret var de i studiet for at indspille et nyt album. Udsendelsen i morgen bliver en form for optakt til den skandinaviske turné, gruppen har planlagt i samarbejde med canadiske Traitrs og svenske Then Comes Silence. Den begynder i Odense, d. 22. februar, hvorefter den kommer forbi Stengade, dagen efter, og derpå fortsætter til Gøteborg, Stockholm og Helsinki.

The Foreign Resort nye plade, der kommer til at hedde ’Outnumbered’, kommer først på gaden til april, men det fejrer bandet til gengæld med en release-tour til USA, hvor der indtil videre venter seksten koncerter.

Her titelnummeret:


Lyt med i morgen, torsdag d. 14. februar, hvor The Foreign Resort kigger forbi Mod Strømmen. Det sker, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: