Blogger Widget

torsdag den 11. juli 2019

Lijadu Sisters på RF19


Wu-Tang Clan fangede ikke nogen af os på årets festival. Jeg tror, vi hørte, fire måske fem numre, før det flakkende vægelsind ramte os. Hvad nu, hvad skal vi? Efter at have nydt en glimrende irish coffee ved en kaffebod, dalrede vi hvileløst rundt i området omkring Apollo-scenen. Vi kunne ikke se scenen og vidste ikke om, der skulle et band på. Men pludselig hørte vi et groovy beat med afrikanske rødder sætte i gang. Og for første og eneste gang i år, stak vi i løb. Kom lyden fra Apollo? Var der et band fra Afrika, vi ikke var klar over skulle spille? Skuffelsen var derfor stor, da vi nåede indenfor synsvidde af en tom scene. Der foregik nada. Men hvor kom musikken så fra? Dét fandt vi ud af, da vi med en flad fornemmelse, begav os ud af området. Den kom såmænd fra en dj-pult i en tårnlignede konstruktion.

Siden har sangen kørt rundt i hovedet på mig. Og nu, tror jeg, at jeg er nået frem til, hvem det var vi hørte? Vi var en tur i Nigeria anno 1976 med Lijadu Sisters, og jeg er næsten helt sikker på, at det var ’Danger’, dj’en havde lagt på grammofonen:


Ingen kommentarer: