Blogger Widget

tirsdag den 20. august 2019

Efteråret på Loppen med booker Jasper Jensen i Mod Strømmen


Et-eller-andet sted, er jeg glad for, at festivalsæsonen går på hæld. Jeg savner den nattesorte klubstemning, der eksisterer på mange af byens små spillesteder. Inderst inde ved alle hyppige koncertgængere jo godt, at det er på de mindre scener rundt omring på kloden, at det sker. Misforstå mig ikke. Jeg holder meget af festivaler, men mine tanker har det med at tage på malplacerede og ørkesløse ekskursioner, når jeg står til det fjerde eller femte show på en dag. Koncentrationsbesvær hedder det vist. Og så er der ydermere skønt at kunne tage lige hjem og sove i sin egen bløde seng efter en koncert. Ergo ser jeg frem mod tiden, vi går i møde, hvor jeg ikke føler mig forpligtiget til, i al fald overfor mig selv, at høre så og så meget musik, indenfor den tid en given festival nu varer. Nej, en enkelt koncert eller to på en aften, passer mig ganske glimrende for nuværende.

Nu på torsdag kommer Loppens booker, Jasper Jensen, forbi Mod Strømmen. Uden at sige for meget, er det mildest talt et fornemt program, Musikloppen har fået sat sammen til os henover sensommeren og efteråret. For lige at sætte ovenstående en kende i perspektiv, vil jeg fremhæve fem af de acts, jeg ser frem til at høre. Allerførst er der selvfølgelig det australske punkrockband Civic. De får følgeskab af endnu et australsk orkester The Stroppies. Jeg har desuden småforelsket mig i Brooklyn-kvintetten The Mystery Lights powerpop. Om dét så holder live, kan kun tiden vise. Forannævnte spiller alle her i september. Soul-comboen Durand Jones & the Indications har jeg ligeledes sat kryds ud for. Det samme gælder for uforlignelige Robyn Hitchcock.

Stil ind, kl. 18.00, nu på torsdag. d. 22. august. Det foregår på 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: