Blogger Widget

tirsdag den 3. september 2019

Vince Gillian i Mod Strømmen


På den ene side emmer Vince Gillians debut-ep af vergangenheit og på den anden smyger den sig pænt ind på en igangværende scene. John Lennon har strejfet mine tanker Og så alligevel ikke. Graham Coxon har strejfet mine tanker. Og så alligevel ikke. Jeg har også haft Tame Impala og beslægtede orkestre oppe at vende. Sagt på en anden måde, man kan godt høre, hvor inspirationer kommer fra, men den lyder på ingen måde altmodisch. Vi bevæger os i et klassisk, skramlende rockunivers med sidegrene til døsig, soulet sovekammersyre med fabulerende og skæve sekvenser.

Ep’en var egentlig planlagt til at komme på bånd her i august. Men, der må være gået et-eller-andet galt, for den er nemlig ikke udkommet endnu. Jeg har dog været så heldig at høre udgivelsen via et ikke-offentligt lyttelink. Et par af sangene har været tilgængelige et stykke tid, men radiolytterne kommer til at stifte bekendtskab med nogle af de nye, nu på torsdag. Det lover Vince Gillian i et opslag på Facebook, som bliver afsluttet med: ”Gud være med mig!”. Der er nu ingen grund til at påkalde højere magter. Vince Gillians sange skal nok stå distancen uden guddommelig indgriben.



Stil ind på torsdag, d. 5. september, kl. 18.00, på FM 98.9 eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: