Blogger Widget

onsdag den 1. juli 2020

Summertime Blues #5 (2020)


I mandags vendte jeg tilbage til Radio Bluestimes føljeton om bluesmusikkens historie. Troels Panild fortalte denne gang om tredivernes eskapader. Eller det vil sige, jeg sendte første del. Det er jo sådan, at jeg har klippet i Radio Bluestimes oprindelige udsendelser, og delt de forskellige årtier op i to. Programmerne var, da de blev sendt, helliget et tiår pr. afsnit. Måske er det en kende forvirrende, men sådan har jeg altså valgt at gøre det. Anden afdeling af trediverne kommer på næste mandag.

Jeg spillede også den nye single med Big Mess, plus ét for mig helt nyt hardcore/punkorkester fra Aarhus ved navn Purslane. Derudover peger det næstsidste nummer, The Dramatics med ’Hot Pants In The Summertime’, frem mod årets første sommerradio på selve Mod Strømmen. I morgen kommer en udsendelse med titlen ’Summergroovin’’, som Thomas Løppenthin og jeg lavede for et par uger siden. Stil ind, kl. 18.00.

1. The London Experimental Jazz Quartet - Destroy The Nihilist Picnic
2. Big Mess - Frog Or Fraud   
3. Purslane - Apocryphal        
4. Television Personalities - Say You Won't Cry                       
5. Sex Tourists - Sunbather In Scotland
6. The Rave-Ups - In My Gremlin
7. Lone Justice - Don't Toss Us Away (demo)
8. Marie Daulne - Pour Le Blues
9. Blind Willie Johnson - Dark Was The Night Cold Was The Ground
10. Son House - My Black Mama (Part 1)
11. Ramblin' Thomas - Ground Hog Blues
12. Lonnie Johnson - Man Killing Broad (Man Killing Floor)
13. Leroy Carr ‎- Blues Before Sunrise
14. Peetie Wheatstraw - Peetie Wheatstraw Stomp
15. Walter Davis - Angel Child
16. Henry Townsend - Sick With The Blues
17. Sleepy John Estes - Floating Bridge
18. Buddy Moss - Red River Blues
19. Blind Boy Fuller - Truckin' My Blues Away                         
20. The Dramatics - Hot Pants In The Summertime
21. The Brotherhood Of Sonic Love - Thunderdome


Ingen kommentarer: