Blogger Widget

mandag den 7. december 2020

Nedtælling til Beat 2020 (5 af ?)

Angstfremkaldende punkrock er et par af de ord, der er blevet anvendt om Vintage Crops ep, ’Company Man’, fra sidste år. Jeg kan ikke huske, hvor jeg har læst det. Utryg til mode blev jeg ikke, da jeg hørte den, men jeg tror alligevel godt, at jeg kan forstå vendingen. Kvartetten fra den australske havneby Geelong, 75 km sydvest for Melbourne, har et-eller-andet foruroligende i deres tekster. Det fortsætter de ufortrødent på pladen, ’Serve To Serve Again’, fra i år. Frustration og vrede er måske de ord, der er mest passende for albummet. Ikke som fuck this og fuck that, men mere som begavede iagttagelser af det moderne liv, eksemplificeret ved karakterportrætter af smålighed og nedarvede privileger. Blandt andet. Det er en god plade.


’Serve To Serve Again’ er i øvrigt indspillet af Micky Young fra Eddy Current Suppression Ring, Total Control mv., der har stået bag næsten al den australske rockmusik, der værd at tale om i disse år. Og den er der masser af!


Ingen kommentarer: