Som lovet flere anbefalinger fra Roskilde-programmet.
Da norske I Was A King spillede i Lades Kælder for et par år siden, nåede jeg ikke forbi. Det ville jeg gerne have været, nu får jeg muligheden igen. I Was A King er et tight rockorkester, der er kapabel til lidt af hvert indenfor den skole som Dinosaur Jr. drev i nogle år og hvor Teenage Fanclub tilbragte en periode i underskolen.
Det kræver ikke mange fingre at tælle Spids Nøgenhats koncertoptrædener i de seneste seks-otte år. Thumbs up til bookerteamet for at få dem på plakaten. Forvent en karruseltur af de mere forunderlige og syrede med afstikkere og dyk ned i den danske rockhistories psykedeliske arkiver.
Tame Impala’s debutalbum fra sidste år, ’Innerspeaker’, havde med garanti hørt til blandt 2010’s bedste plader, hvis jeg havde kendt den. Det er ikke fordi orkestret, der kommer fra Perth i det afsondrede vestlige Australien, har særligt mange originale træk. Musikken danner på en måde bro mellem sluttressernes psykedelia og den hårdere rock der fulgte, især i England. Denne brydningstid genfortolker Tame Impala imidlertid grumme godt.
Den danske duo Trust er helt nyt bekendtskab. Efter et par 7’ere på Red Tape, udkom debutskiven 'From Light Into Mass' i januar hos Play/Rec. Som følgende bid af et interview fra Devilution viser, morer det Trust at læse genredefinitioner af dets musik, så det lader undertegnede andre om at afgrænse:
Da norske I Was A King spillede i Lades Kælder for et par år siden, nåede jeg ikke forbi. Det ville jeg gerne have været, nu får jeg muligheden igen. I Was A King er et tight rockorkester, der er kapabel til lidt af hvert indenfor den skole som Dinosaur Jr. drev i nogle år og hvor Teenage Fanclub tilbragte en periode i underskolen.
Det kræver ikke mange fingre at tælle Spids Nøgenhats koncertoptrædener i de seneste seks-otte år. Thumbs up til bookerteamet for at få dem på plakaten. Forvent en karruseltur af de mere forunderlige og syrede med afstikkere og dyk ned i den danske rockhistories psykedeliske arkiver.
Tame Impala’s debutalbum fra sidste år, ’Innerspeaker’, havde med garanti hørt til blandt 2010’s bedste plader, hvis jeg havde kendt den. Det er ikke fordi orkestret, der kommer fra Perth i det afsondrede vestlige Australien, har særligt mange originale træk. Musikken danner på en måde bro mellem sluttressernes psykedelia og den hårdere rock der fulgte, især i England. Denne brydningstid genfortolker Tame Impala imidlertid grumme godt.
Den danske duo Trust er helt nyt bekendtskab. Efter et par 7’ere på Red Tape, udkom debutskiven 'From Light Into Mass' i januar hos Play/Rec. Som følgende bid af et interview fra Devilution viser, morer det Trust at læse genredefinitioner af dets musik, så det lader undertegnede andre om at afgrænse:
”Tror ikke vi har defineret det selv (haha!). Det er en evig kilde til underholdning at læse de små beskrivelser af vores musik – især de gange vi har været på tour. Vi er blevet kaldt alt lige fra metal til noise og "progo danoise politico" (?).”Her et stream af hele debutpladen. Trust spiller på Pavilion Junior.
Trust - "From Light Into Mass" by PlayRec
En lille præcisering: Innerspeaker er Tame Impalas debutalbum, men bandet havde lavet en eponym debutEP i 2008: http://www.tameimpala.com/releases
SvarSletDet vidste jeg egentlig godt.
SvarSletDet regnede jeg også med... ;)
SvarSlet