Blogger Widget

søndag den 19. februar 2012

Papir i Mod Strømmen


Krautrock, spacerock, jamrock, postrock, syrerock, freejazz, ja, ligefrem, den forfærdelige genre, fusionsjazz, er blevet anvendt om københavnertrioen Papir. Nu kan de kloge selvfølgelig indvende, at sprog kun er et system af ord, som en gruppe mennesker har tilfælles, men at der reelt ingen sammenhæng er mellem ordet og tingen. Man kan altså ikke nå fra ordene til tingene. Den diskussion holder jeg mig ude af.

Jeg ved bare, at Papirs lange, repetitive, trippede ekskursioner i instrumentalmusikken, tiltaler mig ovenud. Og, at det glædede mig, da det blev annonceret, at de skal spille på årets Roskilde Festival og for den sags skyld Spot, som jeg dog ikke har noget forhold til. Bandnavnet Papir giver mig ligeledes en lang række associationer, som vi måske kommer ind på, når bandet besøger Mod Strømmen (98.9 FM / 98.8 Hybrid) på torsdag, d. 23. februar, mellem kl. 18-20. Radioprogrammet med den ene regel, at vi spiller alle numre til ende. Det er forbudt at fade. 

Ingen kommentarer: