Blogger Widget

mandag den 24. november 2014

The Love Coffin i Mod Strømmen


Af gode grunde ved jeg ikke, hvilke tanker, der løber gennem hovedet på folk, når de læser eller hører om storladen rockmusik. Jeg bliver tung og træt og får ukære associationer. Som med alting er der imidlertid visse undtagelser. Dele af US- og OZ-rocken fra firserne var grandios, uden at være for anmassende. Og her tænker jeg bestemt ikke på australske Midnight Oil. Det band, symboliserer mere eller mindre, alt det jeg hader ved storladen rockmusik. Måske lige bortset fra U2. Jeg kan sagtens pege på en andre orkestre af samme beskaffenhed, men stopper her for at holde kammertonen.

Men, hvor er det så, at jeg vil hen med denne indledning? Indenfor de seneste år, har jeg mødt flere og flere yngre musikere, som har vist stor interesse for den bølge af, især amerikanske og australske rockbands fra firserne, som i kraft af de to landes geografi, vidder og horisont, havde en stor lyd, men samtidig var så passionerede i det de lavede, at det aldrig kom til at lyde hult.

Ingen nævnt, jo, lad mig bare nævne australske The Triffids, som jeg kom til at tænke på, da jeg hørte ’Black Shut Eyes’ med The Love Coffin. Det lyder måske helt ude af proportioner, når bandet, der består af tidligere medlemmer af Balloon Magic, Frontal Ghosts og The Road To Suicide, selv betegner deres musik som skramlet og mørk.

Lyt med på torsdag, d. 27. november, mellem kl. 18-20, når The Love Coffin besøger Mod Strømmen. Det foregår på enten 98.9 FM eller direkte livestream.

Ingen kommentarer: