Blogger Widget

tirsdag den 20. oktober 2015

Orcas i Mod Strømmen


”Lad os skynde os at komme væk herfra
For jeg synes ikke på nogen måde det her sted er rart
Nej, her er pissekoldt og fyldt med stress og jag
Og kender en meget, meget bedre måde at bruge sin dag

Ja, kom med mig til min ø
Den ligger ved siden af en sø
Kom ind her er masser af plads
Bare tag dine venner med her er masser af fed

På min ø kan du lave lige hvad du vil
og jeg ved du alligevel ikke har noget bedre at give dig til
Så tag min hånd kom med mig lad os komme afsted
Vi har det hele du skal ikke have noget med

Så kom med mig til min ø
Den ligger ved siden af en sø
Kom ind her er masser af plads
Bare tag dine venner med her er masser af fed

Du skal hverken bruge billetter eller pas
Der er godt nok ikke nogen palmer men her er kaffe og græs
Her kan du læne dig tilbage og slappe af
Der er da ikke nogen bedre måde at bruge sin dag”

’Kaffe og Græs (min ø)’ lader til at være en publikumsfavorit med Orcas. Senest jeg hørte københavnerkvartetten, observerede jeg højt humør og smørrede grin blandet tilhørerne, da de spillede sangen som et af de sidste i sættet. Jeg ved ikke, om det er et af de numre som bandet har indspillet igen, da de var forbi TAPF Studio for en lille måneds tid siden. Men det håber jeg, for så er der en chance for at vi får det at høre, når Orcas besøger Mod Strømmen, nu på torsdag, d. 22. oktober.

Hvad de ellers har tænkt sig at spille af inspirationer, favoritter mv, har jeg ingen anelse om? De kalder sig selv et pigtrådsorkester med ”kærligheden til de sidste ca. 100 års rockhistorie … fra støvet deltablues til elektrificeret r'n'b og kæk, hvid rock'n'roll, over Atlanten, til London og Liverpool, ud i en garage i en forstad til en større dansk provinsby og tilbage til playboy mansions bonede gulve”. Det lover godt.

Bandet består af brødrene Oscar Lundsteen (sang og guitar) og Magnus Knudsen (sang og bas), samt Asger Refsing (kor og orgel) og Thomas Schmidt (trommer)

Stil ind kl. 18.00 på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream.

Ingen kommentarer: