Blogger Widget

søndag den 24. november 2019

skriv til mig...


”skriv til mig, så jeg kan få et mere medieret forhold til os
skriv, at min naivitet er så dyb, at den er diabolsk
skriv, at en følelse af midlertidighed gennemløber dig som
                                        glæde og frygt
skriv, at din søn en dag vil købe en pool og rede
                        spindelsvævstyndt hår over sin måne
skriv, at hvepse drikker klorvand af den pool allerede
skriv, udførligt om nonnernes citronhøst
skriv, at jeg dufter af din barndoms sæbe
skriv, at fortørnelse gør mig trøsket
skriv, om Sokrates og hans fårede omgivelser
skriv, at jeg er for troskyldig i min angst
skriv, at ingen død kan skræmme idyllen, som selv er død
skriv, at du vendte dig i sengen for at se et lyn
skriv, at kun mit sortsyn kan se kontinuitet
skriv, at solen skinner som en godkendelse af alt, hvad alle er
skriv, at du vågnede som en fjer
skriv, at du gerne ville indrømme, hvis ikke du fandtes
skriv om ingen i koøjet, kun hav
skriv, at du sidder og venter på en gynge i parken
skriv, at du ikke vil sove og aldrig dø
skriv, at jeg skal køre gennem saltmarker for at finde dig,
                                passere et hvidt saltbjerg
skriv, at dér vil du vente, ved det turkise hav
skriv, at der ikke vil være tekst mellem bølgetoppene, der vil
                                         være virkelighed
skriv, at jeg skal skynde mig”

- fra digtsamlingen ’I Nat Bar Jeg Caligula’ af René Jean Jensen. Gyldendal 2019

Ingen kommentarer: