Blogger Widget

onsdag den 4. december 2019

Forfatterne Jan Sneum og Thomas Løppenthin i Mod Strømmen.


Hvornår får jeg/vi en ønskeseddel? Det spørgsmål får jeg hvert år i december. Med årene er det blevet vanskeligere for mig at lave den hulens liste. Hvilke julegaveønsker har jeg egentlig? Én fidus, jeg har benyttet, er at gennemgå årets boglister og derudfra fylde et par ønsker på den ellers tomme ønskeseddel. Det har faktisk virket.

Indenfor den seneste måned, er der udkommet to bøger, der med sikkerhed havde været at finde øverst på min liste. Dét gør de bare ikke, eftersom jeg er et utålmodigt væsen og allerede har anskaffet mig dem begge. Sådan er det ikke helt! Jeg har nemlig en særdeles god grund til at læse bøgerne før jul, ja, faktisk før i morgen, hvor jeg er så heldig, at de to forfattere kommer forbi Mod Strømmen. I skrivende stund, mangler jeg, stadig at læse en del af musikjournalist, radiomand med meget mere Jan Sneums erindringsværk ’Sneums Kalejdoskop’, mens jeg føler mig anderledes godt hjemme i den første biografi, der er skrevet om bandet Kliché, Thomas Løppenthins ’Supertanker – Kliché, 1977-85’.

Samtidig er jeg også begyndt at gøre mig nogle tanker om, hvordan vi kan bygge radioudsendelsen op? Det er trods alt to forskellige bøger, der dog krydser hinanden et par gange eller fem undervejs, vi skal tale om. Én ting, ved jeg dog, og dét er, at jeg ikke først sætter en time af til den ene bog, og derefter en time til den anden. Vi må, med andre ord, forsøge at flette de to fortællinger sammen.

Stil ind i morgen, torsdag d. 5. december, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via TuneIn eller den direkte livestream. Tak!

Foto: Jens Raadal

Ingen kommentarer: