Blogger Widget

tirsdag den 15. juli 2014

Gentagelsens gammen


Javier Escovedo lavede en pragtfuld solodebut for en fem-seks år siden. Det ved han godt selv. Jeg ved det også. Ellers skorter det på opmærksomhed. I juli 2012, gav jeg ’City Lights’, som albummet hedder, dette skudsmål:

”For mange har det da også været lidt af en gåde, hvorfor Escovedo først solodebuterede med, ’City Lights’, i 2008. Holdet bag vidner om, at han nyder stor anseelse i musikerkredse. På guitar møder man bl.a. Josh Schwartz fra Beachwood Sparks, bassen tager Joe Bass fra The Posies sig af, bag trommerne sidder Brian Young fra Fountains of Wayne og keyboardene er i gode hænder hos Brian Lebarton fra Beck og Matt Beck, der har spillet sammen med Rob Thomas.

Det er måske for meget at sige, at jeg kan genkende den unge Javier Escovedo, når jeg hører ’City Lights’. Der er trods alt sket noget siden The Zeros. Tæften for den begavede, skarptskårne og iørefaldende powerpop er ikke desto mindre stadig i rigtig god behold. Det er ligeud-rocksange, der damper af intensitet og spilleglæde. Sange, der altid vil være plads til på én af de første sider, i min lasede og efterhånden udrangerede notesbog om rock’n’roll.”

I går lagde han en splitterny video ud med ’See You Around’ fra ’City Lights’.


Ingen kommentarer: