Blogger Widget

tirsdag den 23. april 2024

’Castin’ My Spell’ (HJ. #1). Ekstraordinær udsendelse.

Sig nærmer tiden, hvor Christianshavns Kanals længst fungerende redaktion Radio Bluestime tager på sommerferie. Det betyder, at Mod Strømmen træder til som sommervikar. Sådan har det været en del år og sådan bliver det igen i år. Op mod den første Summertime Blues, som Radio Bluestime hedder i sommerperioden, skal jeg dog lige nå at uploade nogle udsendelser, jeg har sendt på stationen, når der var tid. Det første af de programmer var i luften i slutningen af februar/begyndelsen af marts. Undskyld, min huskeevne, den er ikke, hvad den har været.

Programmerne tager udgangspunkt i nogle meget lange Spotify-lister, som Andreas ’Hjelle’ Hjelmér har lavet. Med andres ord, Hjelle fra Malmø-pub/punk-bandet Bäddat För Trubbel. De seneste otte-ni år, har han også udgivet noget vildt fede soloplader. Listerne indeholder blues, country, punk, protestsange, soul, garagerock, straight rock, gammel rok og rul, svensk pop, masser af musik fra Louisiana, nogle danske ting, und so weiter, und so weiter. I det hele taget, vidunderlig musik at grave sig ned i. Det har jeg brugt megen tid på. Så megen tid, at det er blevet til seks radioprogrammer, som jeg skal nå at lægge på nettet før Radio Bluestime tager på ferie. Al den stund, at jeg har tænkt mig at fortsætte udsendelsesrækken i Summertime Blues.

I al sin enkelhed, har jeg shufflet mig frem til rækkefølgen af sange i udsendelserne. Nej, det er ikke helt så enkelt, jeg har sat flere benspænd op for mig selv. Men tjek playlisten herunder. Og, hvis det er noget du finder fængende, så tag og lyt til den første speak i ’Castin’ My Spell (HJ. #1)’, som det første program er navngivet, hvor jeg fortæller mere om, hvordan udsendelserne er bygget op. Og derfra er det blot at lytte til hele programmet. Tak. God fornøjelse.  

1. Johnny Otis - Castin' My Spell (1959)
2. Hjelle - Du Borde Vara Tacksam (2016)
3. RAS - Svart Taxi (2012)
4. Merrilee Rush - Billy Sunshine (1968)
5. The Rolling Stones - Heart Of Stone (1964)
6. Big Mama Thornton - Don’t Talk Back (1958)
7. Travolta Kids - Falsk Matematik (1980)
8. Them - Dirty Old Man (At The Age Of Sixteen) (1967)
9. Victor Lundberg - An Open Letter To My Teenage Son (1967)
10. The Barker Band - Trouble (2011)
11. Johnny Paycheck - (Pardon Me) I've Got Someone To Kill (1966)
12. Organism 12 - Så Här Skall Det Låta (2014)
13. Simon & Garfunkel - A Simple Desultory Philippic (Or How I Was Robert McNamara'd Into Submission) (1965)
14. Blind Boy Fuller - Truckiin´ My Blues Away (1936)
15. Hasse & Tage - Öl (1970)
16. Cookie & His Cupcakes - Mathilda (1958)
17. Calcinator - Electrifié (1978)
18. Ray Price - Crazy Arms (1956)
19. The Heartbreakers - Born To Loose (demo) (1977)
20. Totta Näslund - Du Känner Inte Mig (2002)
21. Chip Taylor & The New Ukrainians - Norrtäjle Prison (2012)

Ingen kommentarer: