Blogger Widget

lørdag den 26. september 2009

Morten Barfoed i Mod Strømmen

Torsdag d. 1. oktober, kommer Morten Barfoed på besøg i radioprogrammet Mod Strømmen (98.9 FM / 98.8 Hybrid). Lyt med fra kl. 18.00. For et par måneder siden udkom Barfoeds debutplade, ’No Sign Of A Sign’. Albummet har været længe undervejs. De ældste indspilninger stammer tilbage fra midten af firserne. Barfoed er blevet sammenlignet med Bobb Trimble, Syd Barrett og Mark Tucker. Selv skrev han i marts 2009 på Band Base:

”Jeg kom til verden med et skrig, blå i hele hovedet! Måske allerede der blev grundfarven til min musik lagt! Jeg er et barn af den kolde krig. Det første instrument jeg spillede på, var en æggedeler, langt ude på landet, hvor jeg hørte Beatles og Stones. Vi havde en radiogrammofon, hvorfra jeg hørte importerede singler fra England. Sådan blev jeg, som mange andre, god til engelsk.. "Tji lovtju, ja, ja, ja.."! Først mange år efter fandt jeg ud af, hvad ordene betød.. - Så et skift til indre Kbh. -1967! For ung til at være hippie, selv da mit hår hang langt ned af ryggen og jeg gik i en kikset afghanerpels der stumpede, og jeg brændte røgelse og havde selvlysende plakater på væggene! Da punktiden kom, var jeg lizzom lidt for gammel.. hørte Kinks, Doors, Zeppelin, Jethro Tull, og ikke mindst Pink Floyd, som jeg er meget inspireret af! -Fik "Ummagumma" på min 12 års fødselsdag, så dem i K.B.Hallen i 72, hvor jeg oplevede quadrophoni, fire kæmpe højtalere i hver sit hjørne -"Dark side of the Moon"!! Så Sods på Christiania, John Cale og Dave Edmunds i Saltlageret.. - hørte Bowie, Velvet, så Iggy i Daddys Dancehall -Steve Harley i Odd-fellow Palæet, Sparks i Lund, Eno, Blondie, Can, Amon Düül, Kraftwerk, Roxy Music, og mange flere... Jeg købte en 4-spors Akai spolebåndoptager i 1975 og begyndte at indspille sange vha. overdubbing. Jeg mødte så i sluthalvfjerdserne nogle musikervenner, og vi indrettede et dameomklædningsrum på Bellevue Strand til øvelokale! Det var tider..(!) Mange fra dengang kender jeg endnu. De sange jeg har lagt ud stammer fra en periode i midten af 80erne hvor jeg havde købt et Porta-one Ministudie. Jeg har meget materiale, som nu er ved at blive digitaliseret.”

I september 2009 er dette supplement kommet til:

”Jeg har nu fået udgivet de bedste sange fra dengang på vinyl-LP ! Den kan købes i udvalgte pladebutikker og igennem ORPHEUS RECORDS på nettet.

Ingen kommentarer: