Blogger Widget

torsdag den 16. maj 2013

Ud og hjem


Tiden løb fra mig i går, så jeg fik ikke blogget nedenstående:

Jeg skifter indholdet ude på min iPod med tre-fire måneders mellemrum. Det sker ved, at jeg sletter alt og auto-udfylder fra iTunes. Det er så den musik, jeg lytter til i bilen eller på cyklen på vej til og fra arbejde. Helt efter tilfældighedens princip foregår det ikke. Jeg redigerer en lille smule og sletter de numre, der enten er for korte eller for lange. Den 22 minutter lange liveudgave, jeg har liggende af ’Marquee Moon’ med Tom Verlaine, har altså store chancer for at blive frasorteret. Det samme kunne ske for Van Der Graaf Generator, Golden Earring eller jazz, der overstiger et kvarter. I den anden ende går det ofte ud over punk eller vignetter.

I fugleflugt har jeg omkring tre kilometer til arbejde. Her de numre jeg hørte på vejen ud i går morges:

1. The New Lost City Ramblers - Franklin D. Roosevelt's Back Again (1959)
2. Lloyd Cole & Hans-Joachim Roedelius – HIQS (2013)
3. Amen Dunes - No Shot (2009)
4. Gene Clark - She Don't Care About Time (1973)
5. Alex Chilton – Kizza Me (live)(1975)

Og vejen hjem:

1. Zun Zun Egui - Brown Mao (2009)
2. Mikal Cronin - I'm Done Running From You (2013)
3. Bob Dylan – Gates Of Eden (1965)
4. Sebadoh – Keep The Boy Alive (2012)
5. Jamie Lidell – Multiply (2006)

(Billedet af Carlsberg, som jeg passerer hver dag, er taget ud af en bilrude i begyndelsen af april. Det forklarer de manglende blade på træerne) 

Ingen kommentarer: