Blogger Widget

onsdag den 3. juli 2013

Roskilde for Gud ved hvilken gang (#4).


I morgen tager jeg til Roskilde. De seneste år er jeg mødt op for at høre flere af warm-up artisterne. Det har jeg savnet en smule, men sådan skulle det ikke være i år. Dagen i dag skal helst byde på så lidt som overhovedet muligt. Hvis vejret ellers tillader det, skal jeg slå græsplænen færdig og have gjort noget ved de myrer, der har bygget bo to steder i den. Det har forårsaget et par gule plamager midt på plænen, hvor græsset er sygnet hen. Jeg har hørt noget om, at man kan komme dem til livs ved at strø kanel?

Når det er på plads, vil jeg sætte det mixtape som skotske The Pastels har lavet til deres ny plade, ’Slow Summits’, på, smide mig på sofaen og læse videre i den Mark E. Smith-biografi, som jeg vandt ved en musikquiz, midt i juni. At The Pastels har udsendt nyt forandrer næppe noget. Hvis det får tildelt en parentes i dansk musikpresse, skal de være glade. Duoens elegiske, gådefulde solskinspop går dog rent hjem hos mig og så er det altid morsomt at høre, hvad bands har været inspireret af under indspilningen af et album.

Strawberry Switchblade - Trees & Flowers instrumental
Dave Berry - And I Have Learned To Dream
Kendra Smith presents The Guild Of Temporal Adventurers - Stars Are In Your Eyes
Faust - Flashback Caruso
Spectrum - I Know They Say
Ela Orleans - Light At Dawn
Tarwater - Billard
Francois De Roubaix feat. Joanna Shimkus - Le Monde Est Fou
To Rococo Rot - Bret Zwei
Movietone - Useless Landscape
International Airport - Jump On The Rack
Johannesburg Street Band - Ntyilo-Ntyilo
The Softiques - Two Kinds Of Boys
The Mystics - This Is What I Was Made For
Teenage Fanclub - Please Stay
National Park versus Future Pilot AKA - Norman Dolph's Money
The Jam - Something's Gone
TV Personalities - If I Could Write Poetry
Empress - The Last Lane
Alex Turner - Hiding Tonight
Epic Soundtracks - A 3-Acre Floor


Jeg skylder lige at fortælle, at vi skal have ovnbagt laks med nye kartofler og dildsauce i aften. Ses på Dyreskuepladsen i morgen eftermiddag.  

Ingen kommentarer: