Blogger Widget

søndag den 4. august 2013

Silver 6 i Mod Strømmen


Silver 6 bruger selv termen noisegospel om deres musik. To stilretninger, jeg holder af hver for sig og som jeg vist ikke har set sat sammen før. Jeg kan godt følge dem, men supplerer lige op med England i de sene firsere og begyndelsen af halvfemserne, shoegazer og noget spaceguitar. Det rammer måske ikke plet. Det var ikke desto mindre mit umiddelbare indtryk, da jeg hørte de første skæringer, som dukkede op fra debutpladen, ’First Time Won't Kill You’, der blev udsendt af Drone Recordings i maj.


Anyway, stilarten kommer vi formentlig nærmere på torsdag, når Mod Strømmen får besøg af én eller flere af følgende, Mads Brinch, Jens Hein, Mads Hyhne, Rasmus Valldorf og Silas Hagemann Tinglef. Alle navne, som flere nok vil genkende fra sammenhænge som The Raveonettes, Mellemblond, Hanne Boel, 4 Guys From The Future, Nikolaj Nørlund, Howl Baby Howl og The Asteroids Galaxy Tour.

Lyt med torsdag, d. 8. august, mellem kl. 18-20 på 98.9 FM eller steam udsendelsen herfra.

Ingen kommentarer: