Blogger Widget

mandag den 16. september 2013

A Hound Ensemble i Mod Strømmen


Jeg taler allernødigst om tendens. Alligevel forekommer det mig, at A Hound Ensemble, som kommer forbi Mod Strømmen på torsdag, d. 19. september, har den samme tilgang til deres musik, som Less Win og The Beardy Durfs, der har besøgt studiet tidligere i år. De er ikke bange for at plukke fra alskens subgenrer. Det ene øjeblik lyder det som fandenivoldsk støjrock, for så at bevæge sig over i den tungere afdeling af guitarriff, af og til går der surfrock i dén, for slet ikke at nævne postpunk og alle de referencer jeg ikke opfatter.

Til netmagasinet Nothing But Hope And Passion, har A Hound Ensemble, beskrevet deres indfaldsvinkel til musikken på denne måde:

“If we are jamming, and a groove or song do feel too good sounding, we always end up realizing that this is sounding like something someone else did before us, and the world doesnt need it. Neither do we. The music is unnessecary then. So we try as much as possible to think – would I love this song if I had not written it myself?”

Jeg ved ikke, hvor godt det falder i tråd med mine anskuelser. Om ikke andet, så er det da et oplæg til en mindre diskussion på torsdag. Her vil A Hound Ensemble udover at præsentere debutpladen (hent den gratis her), gelejde lytterne rundt i deres inspirationskilder. Hvis sådanne overhovedet er til at sætte navn på?

Lyt med på 98.9 FM/98.8 Hybrid eller stream udsendelsen direkte, mellem kl. 18-20.

Ingen kommentarer: