Blogger Widget

lørdag den 30. august 2014

Myreskær i Mod Strømmen


Jeg er kommet frem til, at det er et projekt som har brug for at være hudløst ærligt. Ligesom Hælene er ærligt, men det er på en anden måde, Hælene bliver pakket ind på en eller anden måde. I Myreskær er det tit helt konkrete personer og episoder jeg skriver om, og det gør det interessant at arbejde med.”

- Myre Knudsen til Borderline Magazine, december 2013.

’Umiddelbart Banalt’ kommer Myreskærs debutplade vistnok til at hedde. Sandheden er ofte banal. Men det behøver jeg formentlig ikke at fortælle nogen. Jeg behøver vist heller ikke at fortælle, at Hælene er De Høje Hæle. Og således slap jeg uden om både en længere filosofisk udredelse og et musikalsk levnedsløb.

Så let slipper jeg ikke uden om Myreskær. Teksterne er kontante, så det vil jeg også prøve at være. De skildrer op- og nedture uden digression. Titler som ’Forgiftet Blod’, ’En Tid I Mit Liv’ og ’Lad Det Ligge’, siger det meste. Myre Knudsen er inde og røre ved følelser i sig selv, som man ikke altid deler med andre. Og hvis man gør det, ender det ofte i noget højstemt, konstrueret vås. Sådan er det ikke med Myreskær. Sproget er spartansk og helt hans eget. Det samme kan man sige om musikken. Den er også helt hans egen. Det er en særegen blanding af psych og folk og blues, men igen holdt på et minimum.


Lyt med på næste torsdag, d. 4. september, kl. 18 – 20, på 98.9 FM eller livestream udsendelsen.

Ingen kommentarer: