Blogger Widget

søndag den 3. august 2014

’Druggy Daddy’ m.v. Garagerock fra Frankrig. ’It Is What It Is’.


Jeg må se at få herværende blog op i omdrejninger igen. Det har ikke været et bevidst valg at drosle ned i juli-måned. Sådan er det bare blevet. Jeg har hørt masser af musik og de næste måneder på radiofronten er også så småt ved at forme sig.  

Næste torsdag bliver det sidste sommerprogram sendt. Herpå lægger vi blødt fra land med en Shoot From The Hip-udsendelse. Ugen efter kommer The 1st på besøg. Kvartetten, der består af efterhånden meget erfarende folk fra det københavnske musikmiljø (Sebastian T. W. Kristiansen, Adam Olsson, Hellman, Johan Lei Gellett), spiller på Gutter Island weekenden efter og kan i de følgende uger høres i Aarhus, Aalborg og København.

Booker Peter Hvalkof kigger også ind for at fortælle om Globals efterårsprogram. Andreas Pallisgaard, der udover at skrive det meste af materialet til Pinkunoizu, booker til Christianshavns Beboerhus, hvor Mod Strømmen som bekendt sender fra, kommer ligeledes forbi. Der er også sat dato på den dag, hvor Myre Knudsen præsenterer Myreskær-debuten. Dertil kommer en lang række gæster, som der endnu ikke er fundet en torsdag til.

Ovenstående vidner da om en lille smule aktivitet. For at fejre at sommeren trods alt ikke er forbi endnu, i skrivende stund er det 30 grader på udendørstermometeret i det nordvendte vindue, skal vi en tur til Paris og Howlin Banana Records. I Frankrig holder de vist først sommerferie i august, og det er måske anledningen til, at det lille plademærke har udsendt en gratis sommeropsamling.

Da jeg skimmede indholdet var det kun Departure Kids fra Marseille, jeg kendte. Dem så jeg til gengæld i slutningen af maj i Basement på Enghavevej, hvor de efter at have delt en flaske Jägermeister, gik yderst velklædte på scenen og med instrumenterne hængende på den rigtige skødeløse facon, spillede en forrygende koncert. Lige dele Kinks og Buzzcocks.

Departure Kids tilstedeværelse skærpede min appetit. Jeg blev ikke skuffet. Lyt selv med herunder: 

(well, jeg kan ikke få embeddet til sommeropsamling til at fungere. Tjek i stedet dette link og hør 'Make You Mine' med Departure Kids)



Ingen kommentarer: