Blogger Widget

tirsdag den 9. december 2014

Brian ‘Wimpy Roy’ Goble. (1957-2014)


I går aftes var jeg langt væk. Der løb flere overskrifter hen over nettet med ord som ’Vancouver punk-rock legend dead'. Jeg fattede ikke rigtig noget, lod det bare gå forbi. Ét eller andet har jeg dog fanget. I morges begyndte ’Slave To My Dick’ med Subhumans nemlig at snurre i min skalle. Ét nummer, jeg ikke har hørt i årevis, men voldspillede i en periode i firserne, da jeg havde fået den amerikanske punkopsamling, ’Let Them Eat Jellybeans!. 17 Extracts From America's Darker Side’, overspillet til kassettebånd. Og det var så først dér, på min cykel omkring kl. 7.30 i morges, at det gik op for mig, at det var bassisten fra Subhumans, The Skulls, D.O.A. mv., Brian Roy Goble, der var draget videre. God rejse…



Ingen kommentarer: