Blogger Widget

torsdag den 16. juni 2016

En pæn forespørgelse kan gøre det


Jeg har ledt og ledt efter Tal Nationals bidrag til hyldestalbummet til Grateful Dead, ’Day Of The Dead’, der udkom på 4AD, d. 20. maj. Dét Roskilde-aktuelle, Niger-ensemble har indspillet ’Eyes Of The World’, som oprindelig var at finde på Dead-lp’en, ’Wake Of The Flood’, der kom i 1973. Hverken You Tube, Bandcamp eller Soundcloud er leveringsdygtigt. Spotify har den måske, men den musiktjeneste, bruger jeg ikke. Jeg har hørt Tal Nationals polyrytmiske take, der er væsensforskellig fra originalen. Omkvædet kan alle dog synge med på.

I mangel af bedre, kommer her, nej, det mener jeg ikke, jeg holder meget af Grateful Deads studioversion…  


Men mon ikke, det kan lade sig gøre at høre Tal Nationals udgave i Mod Strømmen i aften. Det fordrer formentlig bare, at jeg spørger booker Peter Hvalkof rigtigt pænt, når han kigger forbi radioen, for at præsentere Roskildes verdensprogram for 2016.

Stil ind, kl. 18.00

Ingen kommentarer: