Blogger Widget

mandag den 13. juni 2016

Verdensmusik på Roskilde ’16 med booker Peter Hvalkof i Mod Strømmen


Jeg er næsten på bar bund, hvad angår verdensmusikken på dette års Roskilde Festival. Okay, Tal National, der desværre spiller på samme tidspunkt som Neil Young, har jeg ønsket at høre, siden deres fjerde skive ’Kaani’, der kom i 2013, og var den første jeg stiftede bekendtskab med, med det groovie ensemble fra Niger. Thailandske Khnu Narin’s Electric Pihn Band har jeg også rost. Colombianske Bomba Estéreo er garant for fest. Og så er der selvfølgelig åbningskoncerten på Orange med The Orchestra Of Syrian Musicians + Damon Albarn og gæster.

Derudover kommer der besøg fra Tyrkiet, en shaman fra Norge, flere acts fra Colombia og Syrien. Burkina Faso og Trinidad & Tobago er også repræsenteret. Mali, Marokko, Etiopien og Elfenbenskysten ligeså. Dertil kan man sikkert også regne flere band fra Tyskland og Italien, der læner sig op ad noget, der ligner verdensmusik. Amerikansk folkemusik og reggae kommer også indunder genren. For slet ikke at komme ind på alle de orkestre, som jeg har glemt eller overset.

Nu på torsdag, d. 16. juni, får lytterne en gylden mulighed for at dykke yderligere ned i festivalens verdensmusik, når Roskilde-booker Peter Hvalkof kommer forbi Mod Strømmen.

Lyt med fra kl. 18 på 98.9 FM eller brug den direkte livestream

Ingen kommentarer: