Blogger Widget

onsdag den 3. januar 2018

Jazzens historie ifølge Christian Braad Thomsen


Selvom denne udsendelsesrække blev produceret for ti år siden, og det jævnligt hænder, at jeg streamer programmer på den2radio, så er Christian Braad Thomsens serie, ’Jazzens Historie’, i 21 afsnit, ikke desto mindre gået min næse forbi. De seneste dage, har jeg imidlertid sneget mig til at lytte ved enhver given lejlighed. Under opvask, ved en stille stund ved køkkenbordet og når jeg alligevel surfer rundt på nettet uden mål og med.

Jeg er tilmed lidt stolt af mig selv, fordi jeg trods min minimale viden om jazz, trods alt genkendte en del af de kompositioner, som Braad Thomsen præsenterer i de fire udsendelser, jeg indtil videre har hørt om Thelonious Monk og Ornette Coleman, plus programmerne om blues og gospel og de store sangerinder.

Stil selv ind herunder

Ingen kommentarer: