Blogger Widget

tirsdag den 9. april 2019

Spectacle i Mod Strømmen


Festivaler er tidens løsen. Eller, det ved jeg faktisk ikke om de er. Men når jeg ser mig omkring, så kommer der hele tiden nye til. Eksisterende udvider og tilbyder nye luksuriøse initiativer, som man for få år siden ikke fandt mulige. Eller, det ved jeg faktisk heller ikke noget om. Hermed ikke sagt, at kvantitet er lig med kvalitet. Sådan har det aldrig været. Det eneste jeg kan konstatere, er, at der er vanvittigt mange festivaler, der kæmper om publikums gunst.

Fredag og lørdag, d. 26. + 27. april, slår spillestedet Alice dørene op for deres bud på en ny festival. De kalder den Spectacle. I festivalprogrammet hedder det, at dagene skal være en ”fejring og en fremvisning af spillestedets unikke og grænsesøgende DNA”

Hvis ikke man kender Alice i forvejen, kan jeg kun opfordre til at dukke op. Udover musikken, der kommer fra lande som Angola, Cypern, Frankrig, USA mv., er der plademesse, filmfremvisning, foredrag og liveradio med The Lake. Alice tager endvidere andre lokationer omkring Sankt Hans Torv i brug, såsom kirken på torvet, der rettelig hedder Sankt Johannes Kirke og stod færdig 1861.

Lyt med, kl. 18.00, nu på torsdag, d. 11. april, på enten 98.9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream, hvor et par af arrangørerne kommer forbi Mod Strømmen, for at fortælle om programmet. 

Ingen kommentarer: