Blogger Widget

torsdag den 8. april 2021

The Glimmer Twins og Little Mick i DR.

Jeg kan ikke huske, hvor mange år siden, det er, jeg hørte den radioudsendelse fra Danmarks Radio fra september 1970, eller rettere udsendelser, for der er reelt tale om to, hvor medlemmer af Rolling Stones præsenterer musik. Jeg havde dem på et kassettebånd, som jeg havde erhvervet mig på et marked i Det Grå Hal på Christiania. Det bånd er for længst forsvundet. Et tip om, at programmerne lå på nettet, ledte mig dog på sporet igen. Tusind tak.

I den første udsendelse disker Mick Jagger op med en række Stones-sange, i den anden har han fået selskab af Keith Richards og Mick Taylor, og så kan det ellers godt være, at der bliver lagt soul- og bluesplader på grammofonen på hotelværelset på Marina i Vedbæk.

Vedkommende, der har uploadet udsendelserne, har byttet om på rækkefølgen, så programmet med soul- og bluesfavoritter kommer først. Det gør ikke noget.

Mississippi John Hurt - Stagger Lee
Barbecue Bob - It Won't Be Long Now (Part 1)
Robert Johnson - Crossroad Blues
Bertha 'Chippie' Hill with Louis Armstrong - Prat City Blues
Muddy Waters - Louisianna Blues
Little Walter - Key To The Highway
Mississippi Fred McDowell - Shake Em' All Down
Little Richard - Lucillie
Howlin' Wolf - Going Down Slow
Chuck Berry - Let It Rock
Elmore James - Sunnyland Train
Otis Rush - So Many Roads
Stevie Wonder - I Don't Know Why
Smokey Robinson & The Miracles - Tracks Of My Tears
Screaming Jay Hawkins - Feast Of The Mou Mou

På optagelsen kommer herefter en række originalversioner af sange som The Rolling Stones har indspillet. Afsluttende med Mick Jaggers udvalg af Stones-numre.

Ingen kommentarer: