Blogger Widget

lørdag den 17. november 2012

The Floor Is Made Of Lava i Mod Strømmen


Det sker sjældent, at Mod Strømmen får besøg af guldplade-indehavere. På torsdag kan vi  bryste os af det. The Floor Is Made Of Lava farer for øjeblikket land og rige rundt med albummet ’Kids & Drunks’, der udkom i d. 1. oktober. En plade, der har fået påhæftet etiketter som ”moden” og ”tilbageskuende”.  Et navn som Thin Lizzy går også igen i flere anmeldelser. Den diskussion har jeg ikke tænkt mig at tage her, men jeg skal ikke udelukke, at den bliver bragt på bane på torsdag. Jeg ved dog fra et tidligere besøg i marts 2011, at kvartettens medlemmer dykker dybere end som så i rockhistorien, når de spiller plader for hinanden.

1. The Floor Is Made Of Lava - Heads & Tails (2010)
2. Peter Sommer - Til Rotterne, Til Kragerne, Til Hundene (2008)
3. The Electric Prunes - I Happen To Love You (1967)
4. Smashing Pumpkins - Cherub Rock (1993)
5. Big Star - September Gurls (1974)
6. R.E.M - Star 69 (1994)
7. The Replacements - Color Me Impressed (1983)
8. Snowden - Anti, Anti (2008)
9. Japan - Adolescent Sex (1978)
10. Lynyrd Skynyrd - Free Bird (1973)
11. Weezer - Tired Of Sex (1996)
12. White Rabbits - Percussion Gun (2009)
13. The Eskimos - The Pills (2003)
14. Big Sky Country - A White Man (demo) (2010)

Derudover ved jeg, at forsanger Tobias Kippenberger nærer en stor kærlighed til Springsteen, plus at guitaristen Lars Rock og trommeslageren Ace, nævnte New York Dolls, The Replacements, Johnny Thunders & The Heartbreakers og Ramones, da de udgav ‘Well, What Did You Expect?’ med sideprojektet 11th Street Kids i foråret. Til gengæld har jeg ingen anelse om, hvad bassisten Simon Visti foretrækker.

Lyt med torsdag, d. 22. november, mellem kl. 18-20, på 98.9 FM eller 98.8 hybrid.

Ingen kommentarer: